Przyciąganie klientów do swojego sklepu za pomocą technologii mobilnych.

Chociaż coraz częściej kupujemy używając telefonów komórkowych to wciąż aż 64% stron internetowych nadal nie jest przyjaznych dla urządzeń mobilnych! Pierwszym priorytetem jest uczynienie Twojej strony przyjazną dla urządzeń mobilnych. Najczęściej spotykane są strony responsywne, które dostosowują się do formatu mobilnego. W sieci można znaleźć wiele darmowych stron, które albo oferują szablony dla stron mobilnych, albo pozwalają na dostosowanie witryny. Najlepszym rozwiązaniem jest nadal zatrudnić web developera.

Eksploduje wykorzystanie aplikacji.

Wzrosła ona średnio o 78%, a w przypadku stylu życia i handlu detalicznego o 171%. Istnieją również strony, które pozwolą Ci stworzyć swoją aplikację. Należy jednak wziąć pod uwagę, że istnieje bardzo duża liczba wniosków, które są bardzo często odnawiane. Tylko konsumenci o wysokim poziomie przywiązania do marki i aplikacje o wysokim poziomie wartości dodanej mają szansę na utrzymanie się w tym bardzo konkurencyjnym świecie. Stworzenie odpowiedniej aplikacji może być czasochłonne i uciążliwe dla firm.

Reklama na telefonach komórkowych może być świetnym sposobem na promocję Twojej firmy.

Reklama mobilna może być bardzo przydatna w promowaniu Twojego biznesu. Istnieją teraz mobilne agencje reklamowe, które pozwolą Ci reklamować się na aplikacjach partnerskich. Reklama natywna, czyli reklama w strumieniu treści, jest szczególnie dobrze dostosowana do urządzeń mobilnych i oferuje dobry zwrot z inwestycji.

Kod QR.

Ten wynalazek, którego początki sięgają 1994 roku, pozwoli Ci skierować cel na Twoją stronę internetową, uruchomić połączenie telefoniczne, wysłać e-mail lub zainicjować płatność. Istnieją strony internetowe, które pozwalają na wygenerowanie kodu QR za darmo. Możesz go używać na wizytówkach i wszystkich materiałach komunikacyjnych.

Bądź widoczny lokalnie.

Dla firm lokalnych najlepszym narzędziem jest geolokalizacja. Umieść informacje o swojej firmie na Google Map i Yellow Pages. Konsumenci coraz częściej szukają sklepów, agencji, fryzjerów itp. za pośrednictwem telefonu i oczekują natychmiastowej odpowiedzi w oparciu o swoją lokalizację. To sprawi, że będziesz bardziej widoczny dla wysoko wykwalifikowanego targetu.

Powiadomienie mobilne.

Istnieją różne rodzaje powiadomień mobilnych. Powiadomienia Push to wiadomość alarmowa wysyłana do użytkownika połączonego z aplikacją mobilną. Przyjmują one formę alertu pełnoekranowego lub komunikatu w górnej części ekranu głównego telefonu. SMS pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi dotarcia do konsumentów z 95% wskaźnikiem odczytu. Dobrze wypełniona baza danych klientów pozwoli Ci komunikować się z nimi w spersonalizowany sposób. Istnieją firmy, które zajmą się Twoimi kampaniami mailingowymi SMS. Najbardziej zaawansowane mailingi mogą zawierać zdjęcia oraz link do Twojej strony internetowej. Kampanie te są szczególnie przydatne w przypadku ofert promocyjnych i wydarzeń.

Smsy i aplikacje mogą być połączone z geolokalizacją.

Rozwiązanie to jest szczególnie przydatne dla sklepów, które chcą wysyłać powiadomienia do osób znajdujących się w ich okolicy. Dzięki geolokalizacji możesz śledzić od 60 do 80% swoich konsumentów, kiedy są w sklepie. To sprawia, że mobile jest doskonałym narzędziem do pozyskiwania nowych klientów, generowania ruchu w sklepie i budowania lojalności klientów. Wykorzystaj kody QR do generowania inteligentnych etykiet i kieruj konsumentów do szczegółowej karty produktu. Może to również promować inne przedmioty związane z oglądanym przedmiotem. Jeśli masz aplikację, możesz poprowadzić klienta, udostępniając mu mapę sklepu i pomagając znaleźć potrzebne przedmioty. Możesz również wysyłać im powiadomienia push w oparciu o oferty promocyjne i ich lokalizację. Wykorzystanie telefonu komórkowego pozwala na usprawnienie zarządzania zapasami dzięki łatwym do wdrożenia operacjom ad hoc.

Ostatnim krokiem w procesie zakupowym jest płatność mobilna.

Niektóre firmy oferują organizację rozliczeń za pośrednictwem operatora w przypadku niewielkich płatności. Płatność jest również możliwa poprzez aplikację lub poprzez natywne aplikacje, takie jak Google Wallet lub Apple Store. Możesz również zdematerializować karty lojalnościowe, aby zapewnić większą interakcję z klientami.

Podsumowując, istnieje wiele darmowych rozwiązań, dzięki którym można wykorzystać mobile do promocji swojego biznesu.