5 powodów, dla których powinieneś otworzyć firmowy profil na Instagramie

Jak wiele osób w Twoim otoczeniu korzysta z Instagrama? Czy znasz kogoś, kto jeszcze nie ma go zainstalowanego na swoim telefonie komórkowym? Ten portal społecznościowy jest jednym z najszybciej rozwijających się w ostatnich latach, czy wiesz dlaczego? Sekretem Instagrama jest to, że opiera się on na treściach wizualnych. Nasz mózg lepiej reaguje na bodźce wizualne, dlatego obrazy stają się coraz ważniejsze w marketingu cyfrowym. W dodatku Instagramem zarządza się z poziomu telefonu komórkowego, czyli urządzenia, które stało się przedłużeniem naszej ręki. Marki są coraz bardziej świadome, że Instagram to portal społecznościowy, na którym muszą być obecne. Jako eksperci w tworzeniu treści online, podajemy 5 powodów, dla których powinieneś otworzyć firmowy profil na Instagramie.

1 Jego algorytm przynosi ci korzyści

Jeszcze stosunkowo niedawno algorytm Instagrama brał pod uwagę jedynie timing, czyli cenił najświeższe posty. Obecnie jednak algorytm Instagrama ceni nie tylko świeży feed, ale także zaangażowanie i historię relacji.

2. Generowanie większego zaangażowania

W wielu badaniach z zakresu marketingu cyfrowego ustalono, że Instagram jest siecią społecznościową o największym zaangażowaniu użytkowników w relacje z markami. Publiczność Instagrama nieustannie poszukuje treści wizualnych niezależnie od dnia i godziny. Dodatkowo jego format i sposób prezentacji ułatwia interakcję poprzez polubienia i komentarze. Dodatkowo istnieją techniki pozwalające na  darmową promocję  profilu na Instagramie. Poznaj je: https://www.przegladfinansowy.pl/3-sposoby-na-promocje-swojego-profilu-na-instagramie-za-darmo

3. Zwiększenie ruchu na Twojej stronie internetowej

Jedną z zalet Instagrama dla firm jest to, że pozwala on na większą widoczność. Przekłada się to na większy ruch na Twojej stronie, a co za tym idzie, poprawę pozycjonowania organicznego. Za każdym razem, gdy wrzucisz nowy post na firmowego bloga, udostępnij link w swojej biografii na Instagramie i poinformuj swoich followersów postem przypominającym o tym, że mogą uzyskać dostęp bezpośrednio przez link.

4. Zbliż swoją markę do odbiorców

Instagram to portal społecznościowy, który przybliża Twoją markę do użytkowników, czyli daje możliwość pokazania jej ludzkiego komponentu. Można na przykład opublikować, jak wygląda codzienność w firmie, udostępnić zdjęcia śniadań z pracy (jedzenie zawsze jest hitem na Instagramie) lub pokazać ciekawe przedmioty, które pracownicy mają na swoich biurkach.

5. Pozwala poznać zachowania użytkowników

Polubienia i komentarze to narzędzia, które pozwalają odkryć, które treści wygenerowały największe zaangażowanie, czyli te, które zostały najbardziej polubione przez odbiorców. Z drugiej strony algorytm Instagrama pozwala na zaistnienie swojej marki w świadomości większej liczby użytkowników dzięki zakładce „Explore”, która wyświetla treści związane z upodobaniami użytkowników lub ich znajomych.