Jak pisać skuteczne treści na strony www. Poznaj triki i techniki

Zastanawiasz się w jaki sposób możesz pisać efektywne treści na strony internetowe? Zobacz moje wskazówki, które pomogą Ci w tworzeniu contentu. Pokażę Ci, na co zwrócić uwagę podczas tworzenia samego tekstu i jakich technik użyć na konkretnych przykładach. Zobacz, co naprawdę działa.

Aby pisać dobre teksty, należy:

1. Pisać zwięźle.
Użytkownik nie będzie czytał tekstu złożonego z długich i zawiłych zdań.

Przykład:

Długo
Szukasz sposobu na przeniesienie biznesu do wirtualnej przestrzeni? Zapewnij swoim klientom komfort pracy z dowolnego urządzenia oraz miejsca na świecie. Dzięki doświadczeniu i unikalnemu know-how dostarczamy najbezpieczniejszy oraz najbardziej elastyczny hosting chmurowy dla aplikacji biznesowych. Wspieramy partnerów wdrożeniowych i producentów oprogramowania ERP i CRM, oferując przestrzeń do rozwoju.

Krótko
Wspieramy partnerów wdrożeniowych i producentów oprogramowania ERP i CRM, oferując bezpieczny i elastyczny hosting chmurowy dla aplikacji biznesowych.

2. Pisać konkretnie, rzeczowo i na temat.
Dobrym przykładem jest tu strona Asana.

Przykład:

„Z naszym programem, wszystko masz pod kontrolą
Przeglądaj plany zespołu, śledź postępy i dyskutuj o pracy w jednym miejscu. Zarządzając pracą w systemie, a będziesz na bieżąco we wszystkim, co robi Twój zespół.”

3. Pisać pozytywne komunikaty, stosując język korzyści.
Przykład:
Jeśli realizujesz wdrożenia systemów IT w firmach swoich klientów, za pomocą chmury będziesz mógł:

– poszerzyć zakres usług,
– przyśpieszyć proces wdrożenia,
– usprawnić obsługę klienta
– zyskać dodatkowe źródło przychodu.

4. Zdania zawiłe zmienić na proste.

Jeśli klient daje skomplikowane zdania, należy je zmienić na bardziej czytelne i jasne dla użytkownika.

Przykład:
Zawiłe
ITMation nie buduje po swojej stronie kompetencji merytorycznych w zakresie hostowanych systemów ERP, zajmujemy się wyłącznie infrastrukturą.
Proste
ITMation nie zajmuje się hostowaniem systemów ERP, a jedynie budowaniem ich infrastruktury.

5. Pisać obrazowo, używając konkretnych argumentów.

Przykład:
Mieszkanie jest piękne, ale apartamentowiec oszałamiający. Pojazdy golfowe przy wejściu, by jeździć do nowych znajomych z osiedla. Staw z łabędziami. Dwa baseny, w tym jeden kryty, podgrzewany. Sauna. Osiedlowy salon masażu. Fotele w hallu z portierem przez 24h. Duży plac zabaw dla przyszłych wnuków. (…) Teraz proszę mi powiedzieć, czy o coś nie zadbałem?

6. Używać haseł, atrakcyjnych sloganów

Przykład:
„Sklep komputerowy – odkryj pełną dostępność urządzeń i akcesoriów
Firmakomputerowa – szeroki wybór wielu certyfikowanych akcesoriów”

Nie każ mi myśleć – wnioski z lektury

Na podstawie książki „Nie każ mi myśleć, o życiowym podejściu do tworzenia stron internetowych” możemy wysnuć wartościowe wnioski, takie jak:

1. Porządek.

Wszystkie sekcje strony muszą być uporządkowane, ponieważ ich forma świadczy o randze komunikatu.

2. Użyteczność.

W kwestii układu strony należy trzymać się utartych schematów. Nie ma sensu „wymyślać koła na nowo”, chyba, wpłynie to na użyteczność strony.

3. Innowacja.

Warto wymyślać i doskonalić nowe konwencje, jednak nie mogą one wprowadzać dezorientacji.

4. Wygoda.

Użytkownik powinien wykonać jak najmniej ruchów, aby dotrzeć do pożądanej podstrony.

5. Intuicyjność.

Użytkownik nie powinien za długo zastanawiać się nad kolejnymi ruchami.

6. Łatwość obsługi.

Wszystkie formularze na stronie nie mogą pozostawiać złudzeń co do wyboru odpowiedniego wariantu.

7. Minimalizm.

Teksty na stronie muszą być zredukowane pod kątem objętości. Zapowiedzi i instrukcje nie są pożądane.

8. Meritum.

Z długich zdań da się łatwo wyciągnąć esencję. Często komunikaty można skrócić nawet o ¾ bez utraty sensu przekazu.

Własne przemyślenia.

Dodatkowo, jako uzupełnienie wiedzy dodaje moje przemyślenia. Aby pisać skuteczne teksty na strony internetowe warto:

1. Używać schematu AIDA.

Można go łatwo dopasować do specyfiki przekazu.

Przykład:

„Twoja firma może zwiększyć efektywność, za pomocą naszych systemów ERP – poznajmy się.”

2. Stosować społeczny dowód słuszności

Opinie innych są skuteczną metodą przekonania klientów. Budują poczucie chęci przynależności do danej grupy.

Przykład:

„Wszyscy mają gumę, mam i ja

Zaufało nam X klientów z branży medycznej”

3. Wykorzystywać w pełni call to action.

Pomoże to w zwiększeniu konwersji do poszczególnych zakładek.

„Wypróbuj SystemMailowy. Najbardziej intuicyjny system stworzony do email marketingu. Za darmo przez całe 14 dni.

Załóż konto”

4. Stosować dynamiczny język w stronie czynnej.

Taka praktyka zachęci do działania. Utrzyma czytelnika przed monitorem.

„Zobacz, z iloma partnerami pracowaliśmy do tej pory. Dołącz do naszej mapy partnerów i pokaż się odbiorcom. Twoi potencjalni klienci znajdą Cię tutaj.”