Słowa kluczowe – które są najbardziej korzystne dla pozycjonowania?

Wyobraź sobie, że ogromna liczba potencjalnych klientów trafia z wyszukiwarki na Twoją stronę internetową. W realizacji tego celu wesprze Cię odpowiedni dobór fraz kluczowych. Które ze słów są w stanie przynieść Ci największe korzyści w kontekście pozycjonowania? Odpowiedź znajdziesz w artykule.

Czym są frazy kluczowe?

Frazy kluczowe to wyrażenia wpisywane przez użytkowników w oknie wyszukiwarki internetowej. Stanowią one wskazówkę dla algorytmów wyszukiwarek w kwestii zawartości treściowej witryny. Jeśli więc chcesz, by Twój artykuł blogowy trafił do jak największej liczby osób, nie wystarczy, że zawrzesz w nim interesujące dla odbiorców informacje. Musisz wykorzystać w nim odpowiednio dobrane (najlepiej z pomocą narzędzi SEO) frazy kluczowe. To dzięki nim treść stanie się widoczna w wynikach wyszukiwania.

Frazy kluczowe występują zarówno w formie pojedynczych słów, jak i bardziej rozbudowanych wyrażeń bądź nawet całych zdań. Jakie frazy, dłuższe czy krótsze będą lepszym wyborem i doprowadzą Cię na wysokie miejsce w rezultatach wyszukiwania? Zobacz, czytając dalej.

Frazy krótkie

Krótkie słowa kluczowe, czyli zazwyczaj składające się z jednego wyrazu, są mało dokładne. Nie określają dostatecznie tego, co użytkownik szuka, ani tego, czego może się spodziewać w treści na stronie. Dlatego jeśli zależy Ci na konwersjach, czyli działaniu użytkownika, nie będą one najlepszym rozwiązaniem. Tym bardziej, że niezwykle trudno będzie pokonać używającą krótkich fraz kluczowych konkurencję i trafić ze swoją treścią do zainteresowanych odbiorców. Jeśli na przykład prowadzisz sklep online z odzieżą, do krótkich słów kluczowych mogą należeć takie jak: sukienka, spodnie, t-shirt.

Frazy średniej długości

Frazy kluczowe mające średnią długość zazwyczaj składają się z 2, 3 słów. Mimo że cechują się większą dokładnością od krótkich fraz, to nadal pozostają na wysokim stopniu ogólności. Często dotyczą one mało precyzyjnych danych odnośnie do produktu bądź usługi. Do przykładowych fraz tego rodzaju mogą należeć na przykład: sukienka na lato, krótkie spodenki, t-shirt biały.

Długie frazy kluczowe

Frazy long tail, czyli długie, składają się z kilku wyrazów, trzech lub większej liczby, a więc najbardziej precyzyjnie określają potrzeby użytkownika. Najtrafniej też algorytmy Google są w stanie odpowiedzieć na takie zapytania konkretnymi treściami i stronami internetowymi. Jeśli dążysz do sprzedaży artykułów bądź usług, koniecznie wybierz właśnie długie frazy kluczowe (long tail). Będą one tym bardziej właściwym wyborem, że łatwiej jest z ich użyciem przebić się w wynikach wyszukiwania ponad konkurencję. Do długich fraz kluczowych należą przykładowo takie jak: długa sukienka na lato w kwiaty, krótkie spodenki męskie lniane, biały t-shirt duże rozmiary.

Jeśli interesuje Cię pozycjonowanie w Lublinie lub innym mieście, podczas którego specjaliści wybiorą najbardziej skuteczne frazy long tail, możesz sprawdzić ofertę agencji IBIF:  https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie.

Pozycjonowanie na długie frazy – dlaczego warto?

Nawet jeśli zdecydujesz się przede wszystkim na pozycjonowanie strony internetowej na frazy long tail, nie oznacza to, że zupełnie wykluczysz z treści krótkie słowa kluczowe. Siłą rzeczy będą się one prawdopodobnie pojawiały w tekstach, nawet pozycjonowanych na długie frazy. Tworząc na przykład artykuł blogowy o dodatkach polecanych do długiej sukienki w kwiaty na lato, zapewne użyjesz w nim nie raz słowa kluczowego „sukienka” czy „sukienka letnia”. Do zalet pozycjonowania strony internetowej na długie frazy należą choćby takie jak:

Większa skuteczność i stabilność działań

Pozycjonując wpisy na długie frazy, masz większą szansę, by trafić z nimi do najbardziej zainteresowanych odbiorców. Zarówno więc sobie, jak i użytkownikom ułatwiasz osiągnięcie celu. Używając fraz long tail, przyczyniasz się także do zmniejszenia wskaźnika odrzuceń, czyli szybkiego opuszczania witryny przez użytkownika. Gdy już osiągniesz wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania w związku z daną frazą kluczową, nie możesz spocząć na laurach. Konkurencja ciągle działa, pozycjonując swoje strony. Na szczęście w przypadku fraz długiego ogona konkurencja jest dużo mniejsza, a więc utrzymanie stabilnej pozycji również pozostaje bardziej możliwe.

Mniejszy nakład pracy

Pozycjonowanie strony internetowej na długie frazy kluczowe wymaga mniejszej ilości pracy. Ogólne, krótkie słowa kluczowe nie tak łatwo zastosować w treściach, by znalazły się one na wysokim miejscu w rezultatach wyszukiwania. Frazy long tail znacznie upraszczają ten proces.

Dokładniejsze dopasowanie do potrzeb odbiorców

Użytkownicy zazwyczaj dokładnie wiedzą, czego szukają. Rzadko więc wpisują ogólne słowa kluczowe, które nie pozwolą im sprawnie znaleźć odpowiedzi na swoje pytanie czy konkretnego produktu bądź usługi. Frazy długiego ogona są najbardziej dostosowane do potrzeb użytkowników.

Przyjazne wyszukiwaniu głosowemu

Wielu użytkowników coraz częściej korzysta z wyszukiwania głosowego. Jak się można domyślić, typem fraz stosowanym w takim wariancie wyszukiwania, są frazy long tail. Dodatkowo zazwyczaj przyjmują one formę dokładnych pytań, na przykład: „jaka sukienka na wesele zimą?”.

Teraz, gdy już wiesz, jakie rodzaje fraz kluczowych istnieją oraz które z nich cechuje największa skuteczność, możesz zająć się ich doborem. Najlepiej zrobić to z pomocą narzędzi SEO lub zlecić zadanie specjalistom.