Tworzenie sklepu internetowego w 2022 roku

Obecny rok powoli się kończy i możemy pokusić się o wstępne jego podsumowanie. Jak wyglądał świat e-commerce w 2021 roku, jaka utrzymywała się dynamika powstawania nowych biznesów online i jak wyglądała grupa konsumentów e-commerce, o tym wszystkim i o innych sprawach dowiesz się z tego artykułu.

Jak wyglądało tworzenie sklepu internetowego w 2021 roku

W obecnym roku była kontynuowana fala przenoszenia biznesu do internetu. Nie chodzi jedynie o sklepy internetowe choć te stanowią całkiem spory procent. Jeżeli wziąć pod uwagę proporcje wdrażany platform sprzedażowych to największy wzrost cechował branżę spożywczą oraz odzieżową.

Sklepy internetowe tworzone w tym roku były nastawione na mocną optymalizację, w celu jak najszybszego pozycjonowania i jak najszybszego generowania zysku. Szaty graficzne wdrażane w sklepach internetowych najczęściej były przechylone na stronę minimalizmu. Główny przekaz tworzyły kreatywne zdjęcia oraz banery produktowe.

Rok 2021 zapisał więc się w duchu minimalizmu, przekazu za pomocą obrazów oraz dobrze przeprowadzonej optymalizacji sklepu internetowego. Ma to ścisły związek ze zmianą algorytmu wyszukiwarki Google, która przyjaźniej patrzy na serwisy internetowe które szybko się wczytują.

Cechy sklepów internetowych tworzonych w 2021 roku

  • minimalistyczny wygląd

  • duże znaczenie obrazów
  • wysoka optymalizacja
  • obrazy w formatach nowej generacji

Klienci sklepów internetowych w 2021 roku

Ostatnie lata pandemii spowodowały że do grona użytkowników aktywnie robiących zakupy w sieci internetowej spora liczba seniorów. Użytkownicy robiący zakupy w sieci robią ich więcej, ci którzy podchodzili do zakupów internetowych sceptycznie, przekonali się.

Wiąże się to z prostotą robienia zakupów oraz wysoką jakością obsługi klienta. Pod względem jakości oraz używanej technologii Polska świeci przykładem. Klienci jak i właściciele sklepów internetowych mają spory wybór. Jakich metod płatności powinno się używać w sklepie internetowym dowiesz się w artykule na blogu studia tworzącego sklepy internetowe Design Cart.

Dokonywanie płatności za zakupy zrobione w sklepie internetowym są banalnie proste. Interfejs wszystkich pośredników płatności jest naprawdę intuicyjny i sprawnie działający. Polscy sprzedawcy również mają dostęp do wysokiej jakości usług kurierskich. Zdecydowana większość paczek wysłanych w jeden dzień, na drugi trafia już do adresata. Oznacza to że klienci bardzo krótko czekają na swoje zakupy co ich jeszcze bardziej zachęca. Sprzedawcy najczęściej dają wybór użytkownikom metody wysyłki. Jeżeli jesteś ciekawy jak zoptymalizować metody wysyłki w sklepie internetowym pod kontem klienta przeczytaj artykuł “Jakich metody wysyłki użyć w sklepie internetowym?”. Zoptymalizowane metody wysyłki czy metody płatności są czynnikiem zachęcającym do zrobienia ponownych zakupów w danym sklepie internetowym.

Podsumowując pandemia skłoniła użytkowników sieci do spróbowania zakupów online. Rynek e-commerce w Polsce jakościowo jest świetnie przystosowany do klienta i był przygotowany na wizytę klientów nie do końca przekonanych. Efektem tego jest znaczny przyrost aktywnie kupujących i ten parametr już nie powinien się zmniejszyć nawet gdy świat upora się z pandemią.

Jak będzie wyglądało tworzenie sklepu internetowego w 2022 roku?

W przyszłym roku nowo powstające sklepy internetowe będą nastawione mocno na optymalizację pod kątem SEO oraz szybkiego ładowania się sklepu internetowego. Prędkość ładowania się sklepu internetowego jest czynnikiem rankującym i właściciele nowo-powstałych sklepów internetowych będą chcieli wejść do branży z platformami gotowymi do pozycjonowania.

Na rynku e-commerce coraz popularniejsze stają się takie metody promocji jak Google Merchant oraz sprzedaż za pośrednictwem social mediów. Coraz częściej oddaje się do użytku sklepy internetowe wyposażone w feed produktowy, umożliwiający integrację sklepu internetowego z zewnętrznymi narzędziami. Większość sklepów internetowych tworzonych w 2021 roku zostanie wyposażonych w tego typu rozszerzenia.

Sklepy internetowe dalej będą miały szatę graficzną minimalistyczną tak by skierować uwagę użytkownika na kreatywne zdjęcia banerów, produktów. W niektórych branżach główną wersją sklepu internetowego stanie się ta mobilna. W wielu branżach ponad połowa użytkowników pochodzi z ruchu mobilnego. Zdarzają się sklepy internetowe na których ruch mobilny stanowi prawie 80%. Proces ten cały czas postępuje.

Podsumowując standardy webowe dotyczące wyglądu sklepu internetowego pozostaną niezmienne. Na pewno zauważymy większą dbałość o optymalizację, wersję mobilną sklepów internetowych oraz możliwość szybszej ich integracji z innymi serwisami.

Źródło: https://www.designcart.pl/